جهان

بازداشت بیش از ۵۰۰ مظنون قربانی برده‌داری در بریتانیا طی یک‌ سال گذشته

خبرگزاری رویترز با استناد به آمار رسمی اعلام کرده که سال گذشته میلادی بیش از ۵۰۰ نفر مظنون به قربانی برده‌داری در بازداشتگاه‌های مهاجران توسط مقامات بریتانیایی نگهداری شده‌اند.
به گفته متخصصان، گزارش‌ها حاکی از آن است که با این بازماندگان همانند جنایتکاران جنگی برخورد شده است.
به گزارش رویترز، مقام‌های مهاجرتی به جای حمایت از کسانی که از بردگی فرار کرده‌ و جان خود را به خطر انداخته‌اند، با زندانی کردن آنها بر درد و رنجشان افزوده‌اند.
یک سخنگوی وزارت کشور بریتانیا به رویترز می گوید: به افرادی که به عنوان قربانیان احتمالی برده‌داری مدرن شناخته می‌شوند، بسته‌های حمایتی شامل منزل مسکونی، مشاوره و هزینه‌های زندگی تعلق می‌گیرد تا زمانی که پرونده مهاجرتی آنها تحت بررسی است.
با این حال، قربانیان قاچاق انسان به طور خودکار اجازه اقامت در بریتانیا را ندارند و در برخی موارد به منظور باز پس فرستادن آنها به کشور متبوعشان، از سوی ماموران مهاجرتی بریتانیا بازداشت می‌شوند.
سازمان‌های خیریه‌ای که در بازداشتگاه‌ها از این قربانیان حمایت می‌کنند، گزارش دادند که این افراد آسیب‌پذیر اغلب از دسترسی به خدمات سلامت و بهداشت و حقوقی برخوردار نیستند.
به گفته وزارت کشور بریتانیا، ۴۷۹ نفر از افرادی که در بازداشت بوده‌اند، به عنوان قربانیان برده‌داری شناسایی شده و حدود ۹۰ درصد آنها طی یک هفته آزاد شدند.

دکمه بازگشت به بالا