تازه‌های سیاسی

وزیر مشاور امور خارجه آلمان: مطالبات ایران واقع‌بینانه نیست

نیلز آنن، وزیر مشاور در امور خارجی آلمان در گفت‌وگو با روزنامه “دی‌ولت” می‌گوید انتظارات جمهوری اسلامی از اروپایی‌ها واقع‌گرایانه نیست.
ایران در سالگرد خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای اعلام کرد که اجرای برخی از تعهدات برجامی اش را به حالت تعلیق درمی‌آورد و مهلتی ۶۰ روزه به پنج کشور باقی‌مانده در برجام داد تا به تعهدات خود در خصوص حوزه بانکی و نفتی عمل کنند. حسن روحانی نیز چهارشنبه گذشته (۵ تیر) هشدار داد در صورتی که این کشورها به تعهدات خود تا یکشنبه ۱۶ تیر عمل نکنند، جمهوری اسلامی هم دیگر خود را متعهد به حفظ سطح غنی‌سازی اورانیوم در حد ۳،۶۷ درصد نمی‌داند.
روزنامه “دی ولت” در رابطه با تعلیق اجرای تعهدات از سوی ایران و نتایج آن برای سیاست خارجی آلمان مصاحبه‌ای کرده با نیلز آنن یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان و وزیر مشاور در امور خارجی که به طور مرتب به کشورهای خاورمیانه سفر می‌کند.
آقای آنن در رابطه با اولتیماتوم ایران برای کاهش عمل به تعهداتش از یکشنبه می‌گوید: انتظار دارد ایران همچنان به آنچه در توافق اتمی مقرر شده عمل کند، اما به نظرش می‌رسد که ایران مدت‌هاست می‌خواهد به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان دهد.
او در پاسخ به این سوال خبرنگار “دی ولت” که آیا مطالبات ایران که بسیار فراتر از اینستکس هستند، قابل اجرا است یا خیر، می گوید نه، انتظارات ایران واقع‌گرایانه نبودند. این موضوع را هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز، در سفر اخیرش به تهران روشن کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا