ایران

وجود ۸ میلیون بی سواد در ایران

به گزارش ایسنا، روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۸، لیلا رضایی، مدیرکل دفتر دوره‌های آموزش سوادآموزی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این‌که در ایران حدود هشت میلیون بی‌سواد وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه در پایان هر سال ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گیرند.
مدیرکل دفتر دوره های آموزش سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این نکته که وجود افراد بازمانده از تحصیل در هر جامعه‌ای امری طبیعی است، مدعی شد که این موضوع باعث می‌شود همواره درصدی از بی‌سوادی در جامعه داشته باشیم.
وی همچنین گفت: جامعه مخاطبین ما رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که چیزی در حدود ۲ و نیم تا سه میلیون نفر را در کشور در برمی‌گیرد و امر سوادآموزی در مورد آن‌ها صدق می‌کند.
لازم به ذکر است که پیشتر در تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه، مرکز پ‍ژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی از محرومیت بیش از ۹۰۰ هزار کودک از ادامه تحصیل به دلایل مختلف و وجود ۹ میلیون بی‌سواد در کشور خبر داده بود.
در این گزارش استان سیستان و بلوچستان دارای بیشترین تعداد دانش آموز بازمانده از تحصیل معرفی شده و عدم دسترسی به امکانات آموزشی و فقر به عنوان اصلی‌ترین دلیل بازماندگی از تحصیل معرفی شد.

دکمه بازگشت به بالا