ایران

تجمع اعتراضی کارگران قند فسا علیه پرداخت‌نشدن دستمزدها

بر اساس گزارش های رسیده از کارگران شرکتی و فصلی کارخانه قند فسا، آنها چندماه گذشته را حقوقی دریافت نکرده اند و اکنون دست به اعتراض زده اند. آنها سال گذشته نیز نتوانستند به طور مداوم کار کنند.
شهر فسا یکشنبه ۹ تیر شاهد تجمع و راهپیمایی بیش از ۲۰۰ کارگر کارخانه قند فسا بود که بیش از چهار ماه است حقوق نگرفته‌اند. آنها پس از راهپیمایی در شهر، مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار پاسخگویی به مطالبات خود و امینت شغلی شدند.
به گفته کارگران، آنان هر یک ۱۳ تا ۲۰ میلیون از کارخانه طلبکارند. کارگران این کارخانه چند ماه است برای تحقق مطالبات معوقه، پرداخت حق بیمه و امنیت شغلی بارها در کارخانه اعتراض و به فرمانداری مراجعه کرده‌اند؛ اما آنها در پی عملی نشدن وعده‌های مدیران روز ۲۸ فروردین دست به اعتصاب زدند. این بار مسئولان محلی وعده پرداخت مطالبات معوقه کارگران را دادند که اینبار هم وعده خلافی شد.
یکی از کارگران گفته است: «کارگران شرکتی این کارخانه چهار و کارگران فصلی نیز پنج ماه است که حقوق و بیمه خود را دریافت نکرده‌اند، حتی کارخانه قبل از این هم، بیمه ۱۲ ساعته ما را ۸ساعت پرداخت می‌کرد.»
کارگران گفته‌اند کارخانه سود دارد اما سود آن برای پرداخت دستمزد کارگران و تداوم تولید استفاده نمی‌شود. کارگران سال ۹۷ یک ماه کامل کار نکرده‌اند و از ابتدای سال جاری نیز بیش از پنج بار تولید متوقف شده و کارگران به خانه فرستاده شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا