ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس: ۲۵ درصد جمعیت ایران اجاره‌نشین هستند

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: ۲۵ درصد جمعیت ایران اجاره‌نشین هستند و با افزایش قیمت مسکن طی یک سال گذشته بخش عمده‌ای از خانواده‌ها به‌ویژه زوج‌های جوان توان خرید مسکن را ندارند.
این نماینده مجلس با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن اظهار داشت: «افزایش تسهیلات خرید مسکن، تنها راه بهبود وضعیت بازار مسکن نیست و باید تولید مسکن را افزایش داد».
اظهارات این عضو کمیسیون عمران مجلس درباره افزایش تولید مسکن در حالی است که آمارهای دولتی حاکی از اوج‌گیری همزمان قیمت مسکن و رکود معاملات در این بخش است.
بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی که روز ششم تیرماه منتشر شد، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه امسال به شش هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل نزدیک به ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران نیز کمی بیش از ۱۳ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل بیش از ۱۰۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بدین ترتیب معاملات مسکن طی یک سال گذشته به بیش از نصف کاهش یافته و قیمت مسکن نیز بیش از دو برابر بالا رفته است.
در این میان، با توجه به افت چشمگیر ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی، بسیاری از مردم خرید خانه را راهی برای نجات دارایی‌های ریالی خود انتخاب کرده‌اند.
ارزش پول ملی ایران از ابتدای پارسال به شدت سقوط کرده و بر اساس آمارهای رسمی، تورم نقطه به نقطه (اردیبهشت ۹۸ نسبت به ماه مشابه پارسال) به بالای ۵۲ درصد اوج گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا