ایران

حسن روحانی خواستار عدم دخالت دستگاه بازرسی و قضایی در مدیریت کشور شد

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران، همزمان با هفته قوه‌قضاییه،‌ خواستار عدم دخالت دستگاه‌های بازرسی و قضایی در کار مدیران و مسئولان دولت شد و آن را موجب مختلف شدن مدیریت خواند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، روحانی در جلسه هیات دولت همچنین استفاده از شنود توسط دستگاه قضایی را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد با شنود نمی‌شود مردم را محاکمه کرد.
او با تاکید بر استقلال دستگاه قضایی و عدم دخالت ملاحظات جناحی در محاکم، گفت: در شنود، یک سرباز یا کارمند معمولی این نوار را پیاده می‌کند، نمی‌فهمد که چه است، قبل و بعدش نمی‌فهمد که چه می‌گوید.
روحانی با اشاره به مصوبات شورای عالی امنیت ملی درباره این مساله گفت: مجوز شنود فقط در جرایم سازمان یافته نظیر تروریسم و مواد مخدر می‌تواند داده شود و همینطوری که نمی‌شود برای هرکسی شنود گذاشت.
رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنرانی خود خواستار عدم دخالت دستگاه قضایی در امور مدیریت کشور شد و گفت اشکال مدیریت در راهروی دادگستری حل نمی‌شود و مسوول خودش را دارد.
او با اشاره به دخالت دستگاه بازرسی کشور در سیاست‌های دولت اضافه کرد که حق ندارد قبل‌اش نظر دهد و به وزیر بگوید که من احساس می‌کنم این کار را بکنی آن طور می‌شود.
پیشتر، مقام‌های دستگاه قضایی،‌ از جمله دادستان وقت تهران، نسبت به دولت در زمینه مدیریت اقتصاد هشدار داده و اعلام کرده بودند نباید ورود دادستانی را دخالت تلقی کرد.
معاون‌اول قوه‌قضاییه نیز در اردیبهشت‌ماه خطاب به دولت در زمینه اقتصادی اظهار کرده بود حاضریم در اموری که طبق قانون مربوط به قوه‌قضاییه نیست کمک کنیم.

دکمه بازگشت به بالا