ایران

افزایش اختلافات و تنش های درون حکومتی درباره وزارت نفت ایران

در وزارت نفت ایران تنش‌ها و اختلاف‌ها بالا گرفته است. در کنار انتقادهای مخالفان دولت از عملکرد بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، موضوع «جاسوسی» یک زن در وزارت نفت نیز مطرح شده است.
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، دوم تیرماه از بازداشت یک زن در وزارت نفت به‌ اتهام جاسوسی خبر داده و گفته بود: «این خانم تبعه ایران و نفوذی بوده و با ۱۶ مدیر وزارت نفت در ارتباط بوده و قصد تأثیرگذاری بر آن‌ها را داشته است.».
حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو دیگر فراکسیون نمایندگان ولایی نیز در این‌باره نوشته بود: «اخیراً نهادهای امنیتی یک باند نفوذی را دستگیر کردند که با نفوذ در میان تعدادی از مدیران وزارت نفت در جهت تکمیل پازل دشمن اقدام می‌کردند.».
این نماینده مجلس افزوده است: «در رأس این باند خانمی قرار داشت که با نفوذ بین ۱۶ نفر از پرسنل مهم و تاثیرگذار وزارت نفت نفوذ کرده و توانسته بود تصمیمات مهمی را در وزارت نفت مسکوت بگذارد و ضربه کاری را در این جنگ اقتصادی به کشور وارد کند.».
از سوی دیگر؛ حسین حاجی‌حسینی، رئیس سازمان حراست وزارت نفت درباره اظهارات این دو نماینده مجلس گفته است: «وزارت نفت و سازمان حراست این وزارتخانه از چنین خبری بی‌اطلاع بوده و هیچ‌یک از مدیران ارشد و تصمیم‌گیر وزارت نفت تاکنون در این مورد احضار یا بازداشت نشده‌اند و هیچ تذکر بازدارنده‌ای نیز در این‌باره از طرف نهادهای امنیتی به مسئولان ذی‌ربط در این وزارتخانه، داده نشده است.»
رئیس سازمان حراست وزارت نفت از «جنگ روانی تمام‌عیار و زنجیره‌ای» علیه وزارت نفت خبر داد و شایعه دستگیری وزیر نفت پس از مصاحبه او علیه بابک زنجانی، خبر کشف و مبادله دلار و طلا در دفتر وزیر نفت و خبر دستگیری مدیر مالی وزارت نفت را از جمله این «جنگ روانی» دانست.
پیش از این؛ شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس گفته بودند که مأموران امنیتی، سه کارت‌خوان با گردش مالی ۱۰ میلیاردی و همچنین مقداری ارز و طلا در دفتر وزیر نفت پیدا کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا