ایران

نایب‌رئیس مجلس: جنگ روانی شدیدی علیه وزارت نفت در جریان است

نایب رئیس مجلس گفته است: جوسازی شدید علیه وزارت نفت در جریان است.
به گفته مسعود پزشکیان، این جنگ روانی و جوسازی، علیه همه کسانی‌ست که در جایگاه‌های کلیدی قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند ثبات در مملکت ایجاد بشود.
وی همچنین مدعی شد: «علت این جوسازی‌ها این است که مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و نظام را در نهایت به ورطه بحران بکشانند.»
او در واکنش به انتشار اخبار تکذیب‌شده‌ علیه بیژن زنگنه، وزیر نفت گفته است:
«متاسفانه خیلی راحت اطلاعات غیرموثقی را که از طریق شنیده‌هایی که ممکن است دشمن عامل پخش آنها باشد، تکرار می‌کنند.»
به گفته این نماینده مجلس، این اخبار با هدف «بی‌اعتبار کردن افراد از سوی خارج‌نشینان و عده‌ای که در داخل کشور فعال هستند» در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند».
اشاره مسعود پزشکیان به ملاقات برخی نمایندگان مجلس با بابک زنجانی، متهم اقتصادی محکوم به اعدام است که گفته شده: «به زودی جای او با وزیر نفت عوض می‌شود».
نائب رئیس مجلس، خواستار عملکرد فعال سیستم رسانه ای کشور و شفاف سازی از سوی مسؤولان سیاسی و رسانه های اصلی ایران شد.
اظهارات این عضو هیأت رئیسه مجلس درباره عملکرد سیستم رسانه ای کشور، در حالی ست که سیستم رسانه ای ایران، به وِزه رادیو و تلویزیون منحصرا در اختیار حاکمیت است و فعالیت رادیو و تلویزیون خصوصی، آزاد و غیرحکومتی در ایران ممنوع می باشد.
مسعود پزکشان در عین حال تأکید کرده است: « تا زمانی که عدد و رقم‌ مشخص دارایی‌ها، پول‌ها یا جریان مالی کشور قابل رصد نباشد، هر کسی می‌تواند به وزارت نفت اتهام وارد کند».
قابل اشاره است که هرچند گفته می‌شود که صنعت نفت در ایران، «ملی»ست، اما هرگز آمار شفاف و روشنی از گردش مالی این وزارت‌خانه در اختیار مردم قرار نگرفته است.

دکمه بازگشت به بالا