تازه‌های سیاسی

کره شمالی: نامه فوق‌العاده ترامپ موجب خرسندی کیم جونگ‌اون شده‌است

کره شمالی می‌گوید: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به کیم جونگ‌اون نامه فرستاده و رهبر کره شمالی از متحوای این نامه «خرسند شده‌است».
کاخ سفید ارسال نامه به کیم جونگ اون را تائید نکرده‌است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی، موسوم به «خبرگزاری مرکزی کره» روز دوم تیر ماه گزارش داده که کیم جونگ‌اون «نامه‌ای شخصی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده دریافت کرده‌است».
هرچند رهبر کره شمالی؛ خود، پیشتر برای دونالد ترامپ نامه فرستاده بود، اما کاخ سفید در حال حاضر ارسال نامه از سوی رئیس‌جمهوری ایالات متحده به رهبر کره شمالی را تائید نکرده‌است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید: نامه «محتوای فوق‌العاده‌ای» دارد و «خرسندی» رهبر آن کشور را موجب شده‌است.
کیم جونگ‌اون همچنین گفته است: «به‌طور جدی در مورد محتوای جالب نامه خواهد اندیشید».
تصویری منتشرشده در روز یک‌شنبه دوم تیر ماه در صفحه نخست روزنامه رسمی رودونگ‌ شین‌مون نیز رهبر کره شمالی را مشغول خواندن یک نامه، نشان داده‌است.
در خبر رسانه‌های رسمی کره شمالی مشخص نیست نامه‌ای که آن‌ها صحبتش را می‌کنند، چگونه و از چه راهی به‌دست کیم جونگ‌اون رسیده‌است.
برخی از تحلیلگران بر این باورند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در یک سال و نیم اخیر با تهاجم دیپلماتیک و با انعطاف و ابتکار عمل، بحران در مناسبات کشورش با آمریکا را به مسیر مذاکره انداخته است. اما از نظر این تحلیگران، چنین رویکردی، در هسته سخت قدرت ایران، به ویژه در شخص رهبر نظام تهران، دیده نمی شود و شرایط را به سوی افزایش تنش میان تهران و واشنگتن به پیش می برد.

دکمه بازگشت به بالا