ایران

رنج‌نامه ۱۰ زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر در واکنش به قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان

ده تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با انتشار نامه‌ای سرگشاده؛ با خانواده علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی به‌قتل‌رسیده در زندان تهران بزرگ ابراز همدردی کردند.
این زندانیان با اشاره به زندانیان سیاسی دیگری که در زندان‌های مختلف کشور بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بندهای غیر سیاسی نگهداری می‌شوند از وجدان‌های بیدار خواسته‌اند که برای پایمال نشدن خون علیرضا و احقاق حقوق ابتدایی سایر زندانیان سیاسی خواهان مجازات آمرین این قتل شوند.
در بخشی از این رنج‌نامه از تمامی وجدانهای بیدار خواسته شده که «برای پایمال نشدن خون علیرضا شیرمحمدعلی و احقاق حقوق ابتدایی و انسانی سایر زندانیان سیاسی گمنام در زندانهای سراسر کشور، سکوت نکنند».
علیرضا شیرمحمدعلی، ۲۱ ساله و اهل محله نازی آباد تهران در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شد و به اتهام “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی”، “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی در تاریخ ۲۰ خردادماه سال جاری؛ در زندان با ضربات پرتعداد چاقو به قتل رسید.
آرش صادقی، ابراهیم فیروزی، پیام شکیبا، حسن صادقی، سعید شیرزاد، سعید صفایی، سعید ماسوری، مجید اسدی، محمد بنازاده امیرخیزی و محمد علی منصوری، ده تن زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج هستند که این رنج‌نامه را منتشر کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا