ایران

رضا خاتمی: فتنه واقعی، تقلب در انتخابات سال ۸۸ است

محمد رضا خاتمی، نائب رئیس مجلس ششم و دبیرکل سابق جبهه مشارکت می‌گوید در آخرین جلسه محاکمه خود، آشفتگی‌های انتخابات سال ۸۸ را که می‌شود آنها را “تقلب” خواند نشان داده است. او به خاطر اظهارات سال گذشته‌اش مبنی بر اضافه شدن میلیون‌ها رأی به نفع احمدی‌نژاد در سال ۸۸ محاکمه شد.
سومین و آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات او، سه‌شنبه ۲۸ خرداد در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار گردید. نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده ۱۸ اسفند سال گذشته تعیین شده بود که به گفته حجت کرمانی، وکیل آقای خاتمی به دلیل “بلاتصدی” بودن برگزار نشد.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، نایب رئیس مجلس ششم پس از این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: «بحث‌های زیادی در دادگاه مطرح شد، اما اگر خلاصه بخواهم بیان کنم، موارد متعددی از آشفتگی انتخابات که حال می‌خواهیم اسم آن را تخلف، تقلب، دستکاری یا مهندسی بگذاریم، نشان دادم.»
او می‌گوید آنچه در دادگاه بیان کرده براساس آمارها و مستندات موجود در وزارت کشور و شورای نگهبان بوده که نشان دهنده “موارد متعددی ابهامات و آشفتگی‌های بسیاری در مورد صندوق‌ها و آرا” است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته است که دفاعیات او در آخرین جلسه دادگاه سه محور اصلی داشته که یکی از آن‌ها گم شدن دو میلیون رأی است که با جمع و تقریق ارقام اعلام شده در گزارش تفصیلی شورای نگهبان به دست می‌آید.
او خاتمی پس از پایان محاکمه خود به خبرنگاران گفت: من معتقدم حداقل تعداد ۷ میلیون و ۸۹ هزار و ۹۹۳ رأی تقلب شده است و فتنه واقعی این است. فتنه این است که تقلب کنند و خود را پشت رهبری پنهان سازند و از حیثیت و جایگاه رهبری برای انجام کارهایشان سوءاستفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا