جهان

هفت کشور جنوب اروپا خواستار تقسیم عادلانه مهاجران در اتحادیه اروپا شدند

کشورهای حوزه دریای مدیترانه در جنوب اروپا و پرتغال خواستار تقسیم عادلانه مهاجران در داخل اتحادیه اروپا شدند. این کشورها با فعالیت کشتی‌های امدادی خصوصی که در سواحل لیبی برای نجات جان مهاجران فعالیت می‌کنند، مخالفت کردند.
کشورهای جنوب اروپا که در حوزه دریای مدیترانه واقع شدند روز شنبه ۲۵ خرداد درخواست کردند که تقسیم پناهجویان بر اساس معیارهای “همبستگی و تقسیم عادلانه پناهجویان” صورت گیرد.
سران کشورهای حوزه دریای مدیترانه؛ فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتقال، یونان، قبرس و مالتا در شهر والتا، پایتخت مالتا با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدامات بیشتر در مبارزه علیه “قاچاقچیان انسان” شدند.
سران کشورهای جنوب اروپا همچنین درخواست کردند که تمامی کشتی‌هایی که در دریای مدیترانه فعالیت می‌کنند حقوق بین‌المللی را رعایت کنند و مانع اقدامات گارد ساحلی لیبی نشوند. این خواست آنان بیشتر متوجه کشتی‌های امدادی است که به طور خصوصی در دریای مدیترانه جان صدها مهاجر را از غرق شدن نجات می‌دهند.
ایتالیا خواسته است که به طور خودکار پناهجویان میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم شوند؛ پیشنهادی که فرانسه با آن مخالف است. فرانسه برخلاف ایتالیا خواسته است که پناهجویان به نزدیک‌ترین بندر کشور فرستاده شوند. اما این اقدام بیشتر شامل ایتالیا و مالت خواهد شد.
فرانسه همچنین خواسته است که پذیرش پناهچویان از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت داوطلبانه باشد.

دکمه بازگشت به بالا