تازه‌های سیاسی

ترامپ: ایران مشکلات زیادی دارد و من مایل هستم کمک کنم

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید به‌خاطر سیاست‌های او، ایران اکنون کشور بسیار متفاوتی است و با مشکلات زیادی مواجه شده، به‌طوری‌که کسی نمی‌تواند نان بخرد و او مایل است به حل این مشکلات کمک کند.

دونالد ترامپ ۲۱ خرداد ماه، پیش از ورود به کاخ سفید در جمع خبرنگاران به برخی پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد؛ از جمله این پرسش ها، یکی مربوط به ایران و احتمال انجام مذاکرات مسالمت‌آمیز با تهران بود.

ترامپ در پاسخ به آن سوال گفت، امیدوارم همه چیز در مورد ایران درست شود. ایران، به‌خاطر همه تحریم‌ها و چیزهای دیگر، اکنون کشوری‌ست، به‌مراتب متفاوت از آن‌چه پیش از آمدن من بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزوده وقتی آمدم، آن‌ها همه‌جا مشغول ترور و ایجاد مشکل بودند. آن‌ها دیگر این کارها را نمی‌کنند. من فکر می‌کنم به حق آمریکا خیلی بیشتر از هر زمان دیگری احترام می‌گذارند.

به گفته آقای ترامپ ایران با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده‌است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در توصیف این مشکلات به تورم وحشتناک و سقوط ارزش پول ملی ایران اشاره کرد.

او می‌‌گوید دیگر نمی‌توانی نان بخری، در ایران مشکلات خیلی زیاد است.

به گفته رئیس‌جمهوری ایالات متحده یکی از مهم‌ترین مسائل، تحریم‌ها علیه تهران بود، اما مهم‌ترین مسئله خروج دولت او از توافق اتمی با جمهوری اسلامی است، که آقای ترامپ مجددا تاکید کرده از دید او توافقی ناکارآمد بوده.

دولت ترامپ سال پیش از توافق اتمی شکل‌گرفته در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما خارج شد. واشینگتن اکنون خواستار دستیابی به توافقی تازه و جامع با ایران است که گستره‌ای وسیع از مسائل مانند موشک‌های بالیستیک، حضور و نفوذ در کشورهای منطقه، حمایت از شبه‌نظامیان و مسائل دیگر را در برگیرد.

دولت دونالد ترامپ می‌گوید برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی، رو به کارزار فشار حداکثری آورده‌است و در همین راستا نیز قصد دارد فروش نفت ایران را به صفر برساند.

دکمه بازگشت به بالا