تازه‌های سیاسی

دستیار ویژه خامنه ای: سخنان رهبری درباره روی کار آمدن دولت حزب‌اللهی، یک کد است

دستیار ویژه و مشاور نظامی آیت الله علی خامنه ای گفته است که سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی درباره اینکه باید یک رئیس‌جمهور جوان و انقلابی روی کار بیاید، یک کد است و معنا دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رحیم صفوی روز یک‌شنبه ۱۹ خرداد در همایش پرچم‌داران ملی انقلاب که در قم برگزار شد، این سخنان را مطرح کرده است.

علی خامنه‌ای اول خرداد ۹۸ در دیدار با دانشجویان از آنها خواست زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنند.

او افزود اگر این اتفاق رخ دهد غصه‌های شما تمام می‌شود و این غصه‌ها فقط مخصوص شما نیست.

در دوره‌های پیشین انتخابات نیز سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره دولت و کاندیداهای ریاست‌جمهوری، به عنوان یک کد انتخاباتی تفسیر شده بود.

سال ۱۳۷۶، دو روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، محمدرضا مهدوی‌کنی، دبیرکل وقت جامعه روحانيت مبارز گفت: حدس می‌زنم نظر مقام معظم رهبری به آقای ناطق نوری است.

سال ۱۳۸۳ نیز رهبر جمهوی اسلامی از عبارت رایحه خوش خدمت برای توصیف فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد در شهرداری تهران استفاده کرد. این عبارت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ به عنوان شعار انتخاباتی حامیان احمدی‌نژاد برجسته شد.

گفتنی است، در نوارهای ویدئویی که در روزهای اخیر از سخنرانی‌های محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه سابق، علی سعیدی، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه و حسین طائب، رئيس سازمان اطلاعات سپاه، منتشر شده است، این چهره‌های نظامی تصریح کرده‌اند که در انتخابات سال ۱۳۸۸، برای پیروزی کاندیدا و استقرار دولتی که مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی باشد، تلاش کرده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا