تازه‌های سیاسی

روند ثبت‌نام تقویتی برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد

بنا بر اعلام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، روند ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور از روز شنبه آغاز شده و برای ۲۰ روز ادامه خواهد یافت.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی این کمیسیون گفته است: روند ثبت نام تقویتی رأی‌دهند‌گان برای انتخابات ریاست جمهوری در ۴۵۸ مرکز در تمام ولسوالی‌ها و ناحیه‌های ۳۳ ولایت افغانستان اجرا می شود.

ابراهیمی افزود، روند ثبت نام سراسری در ولایت غزنی در جنوب این کشور نیز روز شنبه آغاز و در ۲۴۷ مرکز اجرا می ‌شود.

انتخابات پارلمانی ولایت غزنی سال گذشته برگزار نشد و به همین دلیل روند ثبت‌نام رأی‌دهند‌گان نیز در این ولایت اجرا نشده است.

از سوی دیگر، قرار بود که انتخابات پارلمانی غزنی امسال هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای ولایتی این کشور برگزار شود، اما کمیسیون مستقل انتخابات سه هفته پیش اعلام کرد که به دلایل محدودیت زمان و بودجه و چالش‌‍‌های فنی توان برگزاری این سه انتخابات را به صورت هم‌زمان و در یک روز ندارد.

معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تصریح کرد: نهادهای امنیتی برای تأمین امنیت روند ثبت نام اعلام آماد‌گی کرده‌اند و تدابیر امنیتی نیز برای انجام این روند اتخاذ شده است.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در تاریخ ۶ مهر یا ( میزان)    ۱۳۹۸ برگزار شود و ۱۸ نفر برای کرسی ریاست جمهوری این کشور نامزد شده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا