تازه‌های سیاسی

بدهی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی

اکبر شوکت، عضو هیئت امناء سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: این سازمان ۲۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ۳۹ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.

این عضو هیئت اُمَنای سازمان تامین اجتماعی همچنین فاش کرد که مطالبات این سازمان از دولت در پایان سال ۹۷ به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و دولت همچنان از پرداخت این مبلغ فرار می‌کند.

بر اساس این گزارش؛ بدهی دولت به تامین اجتماعی و دریافت وام بانکی سازمان برای پرداخت تعهداتش، بانک رفاه کارگران را هم در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

۱۱ خرداد، یک گروه هکر به نام «تپندگان» در اطلاعیه‌ای فاش کرد که سایت سازمان تامین اجتماعی را هک کرده است.

این گروه یک سند را منتشر کردند که در آن معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی تامین اجتماعی بدهی و مطالبات این سازمان را گزارش کرده بود.

در این سند بدهی سازمان تامین اجتماعی به نظام بانکی ۳۹ هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

به گفته اکبر شوکت؛ اجرای طرح تحول سلامت، سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی به تامین اجتماعی تحمیل کرده است. علاوه بر این سازمان تامین اجتماعی، ۱۳,۱ هزار میلیارد تومان نیز به بخش درمان دانشگاهی و غیردانشگاهی بدهکار است.

افزایش بدهی تامین اجتماعی به بخش درمان در سال‌های گذشته موجب افزایش اعتراض «بیمه‌شدگان» و «کارکنان بیمارستان‌ها» شده است. معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی هم به این موضوع اعتراف و اعلام کرده است؛ افزایش بدهی به بیمارستان‌ها «اعتراضات واحدهای بیمارستانی را به اوج رسانده و عدم تحقق وعده‌ها نیز بر شدت وخامت اوضاع افزوده است».

دکمه بازگشت به بالا