تازه‌های سیاسی

واکنش وزارت خارجه ایران به تحریم‌های آمریکا علیه صنایع پتروشیمی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران اظهار داشت: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود.

یک روز پیش از این اظهارات؛ آمریکا در ادامه تحریم‌های خود علیه نظام تهران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳۹ نهاد مرتبط با این صنایع را به دلیل حمایت مالی این صنایع از قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران تحریم کرد.

سیدعباس موسوی در واکنش، این اقدام آمریکا را محکوم کرد و آن را مصداق تروریسم اقتصادی و ادامه خصومت‌های مستمر این کشور علیه ملت ایران دانست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین مدعی شد: سیاست فشار حداکثری آمریکا یک سیاست شکست خورده است که بارها توسط روسای جمهوری پیشین آن کشور امتحان شده بود.

موسوی ادعاهای برخی مقامات آمریکایی برای مذاکره با ایران را «فریبکارانه، غیرواقعی و صرفا برای جلب توجه افکار عمومی» خواند.

از سوی دیگر؛ جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به مقامات نظام تهران هشدار داده که به «حاکمیت ۴۰ ساله ترور» پایان دهند.

وی در صفحه توییتر خود نوشته است که «ایران پول خود را صرف تامین منابع مالی تروریسم و اقدام به ترور می‌کند و این امر به مشکلات جدی اقتصادی منجر شده که بدتر هم خواهد شد».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: «رئیس جمهوری [ایالات متحده] به ایران این فرصت را داده که به دنبال آینده بهتری باشد، اما این رژیم در وهله اول باید به ۴۰ سال حاکمیت ترور پایان دهد».

 

 

دکمه بازگشت به بالا