تازه‌های سیاسی

قرار وثیقه و قرار بازداشت مجدد برای تعدادی از بازداشت‌شدگان روز کارگر

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در کانال تلگرامی خود خبر داده که برای تعدادی از بازداشت‌شدگان روز کارگر قرار وثیقه و برای برخی دیگر قرار بازداشت مجدد صادر شده است.

به نوشته این سندیکا، از سرنوشت کیوان صمیمی، گزارشگری که در روز کارگر بازداشت شده، اطلاعی در دست نیست.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزوده است: «بعد از گذشت بیش از ۳۰ روز از بازداشت حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد، قرار بازداشت این کارگر زندانی روز ۱۱ خرداد به قرار وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی تبدیل شد.

در ارتباط با همین بازداشت ها، قرار بازداشت ناهید خداجو و فرهاد شیخی ازدیگر بازداشتی‌های روز جهانی کارگر به قرار وثیقه تبدیل شد.

بر اساس اطلاع خانواده‌ها قرار بازداشت عاطفه رنگریز و ندا ناجی و مرضیه امیری دیگر بازداشتی‌های روز جهانی کارگر که قرار بازداشت ۳۰روزه آنان به پایان رسیده بود گویا مجدداً قرار بازداشت ۱۲ روزه برایشان صادر شده است. از سرنوشت کیوان صمیمی هم در حال حاضر اطلاعی در دسترس نیست.»

کارگران ایرانی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت به مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل مجلس تجمع کردند. در جریان این تجمع، نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت کارگران نمودند.

بازداشت شدگان بیش از ۳۵ تن بوده‌اند که بیشتر آنها اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران هستند.

به گفته‌ی شاهدان عینی، تجمع‌کنندگان قبل از بازداشت هدف ضرب‌وشتم قرار گرفته‌اند و حتی در مواردی آنها را روی زمین کشانده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا