تازه‌های سیاسی

وکیل محمد علی نجفی: شهردار سابق تهران در قتل همسرش «سوءنیت» نداشت

لاله عقبایی، وکیل محمد علی نجفی در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی ادعا کرد که شهردار سابق تهران در قتل همسر دومش «سوءنیت» نداشت.

محمد علی نجفی، سیاستمدار ۶۷ ساله و یکی از شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب، سه‌شنبه‌ی گذشته با کت و شلواری آراسته بر تن، و لبخندزنان با مراجعه به پلیس آگاهی، هنگام صرف چای با افسر پلیس و بدون دستبند به قتل همسر دومش اعتراف کرد.

محمد علی نجفی بعد از اعتراف به قتل همسر دومش در حمام، چهارشنبه ۸ خرداد در دادسرای جنایی تهران حاضر شد. او مقابل دوربین تلویزیون تصریح کرد: «همسرم صدای مرا برای نهاد‌های امنیتی کشور ارسال می‌کرد.

آقای نجفی گفت: بر سر همین موضوع با ایشان به شدت درگیری داشتیم. یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داد که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است».

مدیریت قالیباف در زمان حضور او در شهرداری در معرض انتقادهای گوناگون، از جمله اتهام‌های جدی فساد مالی قرار داشت. با این حال، طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با حمایت اصول‌گرایان از او در مجلس شورای اسلامی مسکوت ماند. محمد علی نجفی هم که وعده داده بود به این پرونده رسیدگی کند فروردین ۹۷ مجبور به استعفا شد.

لاله عقبایی، وکیل محمد علی نجفی همچنین اعلام کرد: هنوز اقدامی برای دلجویی از خانواده میترا استاد انجام نشده اما به گفته این وکیل دادگستری «به‌حتم تلاش برای دریافت بخشش و گذشت» صورت خواهد گرفت.

قتل همسر محمدعلی نجفی فضای عمومی ایران را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. وجود شبکه‌های اجتماعی و جایگاه سیاسی شهردار پیشین تهران در این بازتاب بی‌تأثیر نبوده است. محمدعلی نجفی در سال ۸۴ نامزد بالقوه انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح‌طلبان بود.

«شلیک به قلب اصلاحات» و «سرنوشت تلخ یک تکنوکرات» از تیترهای اول روزنامه‌های تهران بوده است.

از سوی دیگر؛ برخی از تحلیلگران بر این باورند که این قتل می تواند سرنخی از اختلافات درونْ‌حکومتی باشد. آنان، بر خلاف جناح‌های سیاسی داخل ایران، این قتل را «شلیک به قلب نظام» عنوان می‌کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا