تازه‌های سیاسی

تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری زاهدان پس از کشته شدن یک جوان بلوچ بر اثر «شلیک ماموران»

پس از کشته شدن یک جوان بلوچ در زاهدان بر اثر شیک مأموران نیروی انتظامی، گروهی از مردم در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و تعدادی از آنان بازداشت شدند.

پیشتر شبکه کلمه به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که (موسی شه‌بخش)، به دلیل «نداشتن گواهینامه به ایست ماموران توجه نکرده بود» و بر اثر «شلیک ماموران» کشته شد.

در پی جان باختن این جوان بلوچ با شلیک مأموران نیروی انتظامی، شماری از مردم زاهدان؛ روز دوشنبه ششم خرداد در اعتراض به این حادثه در مقابل فرمانداری زاهدان تجمع کردند.

کمپین فعالین بلوچ، گزارش داده که ماموران، «۳۰ نفر» از تجمع کنندگان را «بازداشت کردند».

بر اساس فیلم‌های منتشر شده، گروهی از مردم زاهدان ساعاتی پس از این حادثه و در اعتراض به شلیک به این جوان، خودروی نیروی انتظامی را به آتش کشیدند.

مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه زاهدان و از چهره‌های برجسته اهل سنت ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سُنّی‌آنلاین تأکید نموده که این جوان جان‌باخته‌ی بلوچ «فقط به‌خاطر نداشتن گواهینامه و بی‌توجهی به ایست مأمور، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته ‌شده است».

مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی در این باره افزود: «تیراندازی‌های بی‌ضابطه و بی‌رویه‌ی مأموران، مردم استان سیستان و بلوچستان را نگران کرده است».

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اعتراضات مردمی نسبت به بی‌توجهی مسؤولان درباره‌ی تیراندازی‌های بی ضابطه‌ی مأموران به سوی شهروندان، از شورای تأمین سیستان و بلوچستان خواست که «تیراندازی‌های جاده‌ای را ممنوع قرار دهد».

گفتنی‌ست: سالانه شمار زیادی از شهروندان عمدتا بلوچ در استان سیستان و بلوچستان، هدف تیراندازی مستقیم و بی‌ضابطه مأموران نظامی و انتظامی قرار می‌گیرند و جان باخته یا دچار نقص عضو می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا