تازه‌های سیاسی

ایران بار دیگر غرب را به استفاده از ابزار «پناهندگان» و «مواد مخدر» تهدید کرد

عباس موسوی،  در نخستین کنفرانس خبری‌اش با عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه ایران؛ غرب را به استفاده از ابزار «پناهندگان» و «مواد مخدر» تهدید کرد و در عین حال؛ اظهار داشت که «جمهوری اسلامی بنای مذاکره با آمریکا را ندارد».

او همچنین با اشاره به سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته بود: واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست، تصریح کرد: «جمهوری اسلامی چندان به سخنان و لفاظی‌ها توجه ندارد. مهم این است که تغییر لحن به تغییر رویکرد و رفتار منجر شود».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ۱۲ شرط وضع‌شده از سوی مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای تغییر سیاست در قبال ایران اشاره کرد و افزود: «۱۲ شرط پمپئو را فضایی می‌دانیم و قابل اجرا نیست».

عباس موسوی، در نخستین کنفرانس خبری خود در سِمَتِ سخنگوی وزارت خارجه ایران غرب را به استفاده از ابزار «پناهندگان» و «مواد مخدر» تهدید کرد و اظهار داشت: «امیدواریم کار به جایی نرسد که ایران اقدام به کاهش ارائه خدمات به پناهندگان و همچنین در بحث مبارزه با مواد مخدر کند».

پیش از این نیز مقام‌های ایرانی از تهدید مشابهی علیه غرب استفاده کرده بودند. چندی پیش عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفته بود: «در حال حاضر نزدیک به سه میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند و در صورتی که «تحریم‌های آمریکا اثر کند و منابع مالی ایران محدود شود و فروش نفت به صفر برسد»، آن‌گاه جمهوری اسلامی «از شهروندان افغانستان خواهد خواست که ایران را ترک کنند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز پیشتر به دولت‌های غربی درباره عواقب تحریم‌ها و تاثیر آن بر توان ایران در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر هشدار داده بود.

روحانی گفته بود «اگر توانایی‌های ما در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در خاستگاه آن‌ها ضربه‌ای ببیند، شما نخواهید توانست از زیر آوار مواد مخدر، پناهجویان و بمب‌ها و ترورها به سلامت خارج شوید».

 

دکمه بازگشت به بالا