تازه‌های سیاسی

انتقاد علی مطهری از افزایش تملق و چاپلوسی نسبت به رهبر جمهوری اسلامی

“علی مطهری” نایب رییس مجلس با انتشار یادداشتی از تملق و چاپلوسی مقامات ایرانی نسبت به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد .

آقای مطهری در یادداشت مذکور دستورات مقامات ایران پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی، از جمله دستور رئیس سازمان صدا و سیما درباره زبان فارسی را نشانه «تملق و چاپلوسی» دانسته است.

اونوشته: ” مدیران ما دست از این رویه بردارند که بلافاصله بعد از تذکر مقام رهبری درباره یک موضوع مربوط به آنها، بخشنامه صادر می‌کنند که باید چنین و چنان شود ‌و در نتیجه بوی تملق و چاپلوسی به مشام‌ها می‌رسد.”

وی اضافه کرد: «روش درست این است که مدیر مربوط اقدامات عملی عاجل برای رفع آن کاستی انجام دهد و پس از چند ماه اعلام کند که ما آن کاستی مورد تذکر مقام رهبری را رفع کردیم.»

انتقاد آقای مطهری در حالیست که بر آمدن نظام ولایت فقیه در سال‌های پس از انقلاب و مطلقه و غیر دمکراتیک شدن آن به بروز دوباره فرهنگ تملق و مداحی ارباب قدرت انجامید.

در دوران پس از انقلاب، ازسوی بیت رهبری رسما چنین فرهنگی را تبلیغ می کرده‌‌اند و هم مداحان و تملق‌گویان از مواهب رفتار خویش به خوبی بهره‌مند شده‌ و به مقامات بالا رسیده‌اند.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا