تازه‌های سیاسی

پمپئو توپ را به زمین مردم انداخت: تنها مردم ایران می‌توانند رژیم را تغییر بدهند

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده  توپ را به زمین مردم ایران انداخت وگفت تنها مردم ایران می‌توانند رژیم را تغییر بدهند. این سخنان نشان می دهد که آمریکا قصد جدی برای براندازی نظام تهران ندارد واین مردم کشور هستند که باید درباره آینده کشور تصمیم جدی بگیرند.

گفته های این مقام آمریکایی در حالیست که سعدالله زارعی ، سیاستمدار وتحلیلگر نزدیک به روزنامه کیهان و نهاد های امنیتی ایران فاش ساخته : اخیراً مقامات عالی دولت آمریکا طی یک پیام رسمی به مقامات عالی ایران، تأکید و تصریح کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای درگیری نظامی با ایران ندارند.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در گفت‌وگو با پادکست «اینتلیجنس مترز» که چهارم اردیبهشت انجام شد ،در تشریح  سیاست آمریکا در قبال ایران می گوید: تنها مردم ایران هستند که می توانند رژیم را تغییر بدهند.

به گفته وی ، روحانی تغییری نمی دهد، ظریف و قاسم سلیمانی هم همین طور؛ یا فرمانده جدید سپاه پاسداران. این ها همانی هستند که بودند.  او اضافه کرد من با کسانی هم‌صحبت بودم که در زمان گروگان‌گیری سفارت آمریکا، و تا یک هفته پیش از پایان آن گروگان گرفته شده بودند. همه آن‌ها به من یادآوری کردند رهبران فعلی ایران همان‌هایی هستند که آن زمان کتکشان می‌زدند. این‌ها همان شخصیت‌ها هستند.

وزیر خارجه ایالات متحده  افزد :هدف ما این است که فضایی برای مردم ایران ایجاد کنیم. ایران کشوری است با برخورداری از تحصیلات، تنوع و اقتصاد و تاریخ و فرهنگی غنی. فرصتی واقعی در این کشور وجود دارد.

او در مورد سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران و این که چرا به یکی از نقاط توجه دولت پرزیدنت ترامپ تبدیل شده گفت: ایران مهم است، چرا که در مرکز سیاست خارجی ما در قبال خاورمیانه و پایین آوردن خشونت و بی‌ثباتی قرار دارد. وقتی به استراتژی پرزیدنت ترامپ در مورد خاورمیانه نگاه می‌کنید، این طور است که: خطر ترور را چطور پایین می‌آورید؟ چه کسانی با منابع و پول هستند؟ وقتی لایه‌های این چالش را در لبنان کنار بگذارید به حزب‌الله می‌رسید، در یمن اگر این کار را بکنید به حوثی‌ها می‌رسید، وقتی می‌بینید چرا عراق نمی‌تواند مستقل بایستد، می‌بینید همه از یک جا جاری می‌شود و آن جمهوری اسلامی ایران است. از همین رو ایران به یکی از نقاط بنیادین تلاش‌های خاورمیانه ما تبدیل شد.

وی افزود: خیلی از عوامل در این حرکت وجود دارد. برخی از آن‌ها مختص ایران است و برخی فراتر از آن می‌رود. ولی به هیچ‌وجه راه خطا نروید. از دیدگاه ما جمهوری اسلامی ایران نقطه مرکزی بی‌ثباتی است که امروز در خاورمیانه شاهد آن هستیم.

دکمه بازگشت به بالا