تازه‌های سیاسی

اختلاف دادستان کل و وزیر ارتباطات درباره فضای مجازی ودرخواست برای مناظره

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، بار دیگر از «رها بودن فضای مجازی» در کشور انتقاد کرد واز محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، انتقاد و او را به مناظره تلویزیونی دعوت کرده است.

او تصریح کرد: “آقای وزیر ارتباطات، بیا با حضور کارشناسی که من معرفی می‌کنم در تلویزیون بنشین و پاسخ سؤالات ما را بده. چرا نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اقدام نمی‌کنید؟ چرا مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا نمی‌کنید؟”

به ادعای وی، وظیفه وزارت ارتباطات تقویت “شبکه‌های اجتماعی داخلی” بوده اما به جای آن “پهنای باند زیادی در اختیار” شبکه‌های خارجی قرار گرفته است.

محمدجعفر منتظری، دو پیام‌رسان تلگرام و اینستاگرام را «جهنمی» خواند و وزیر ارتباطات را تهدید کرد که «قبل از قطعی شدن تصمیمات قضایی در هفته‌های آینده» دست به اصلاحات بزند.

او روز شنبه، ۱۴ اردیبهشت، بخشی از سخنانش در مراسم معارفه دادستان جدید تهران را به انتقاد از «عدم مدیریت» اینترنت اختصاص داد و از جمله گفت: فضای مجازی در کنار آثارش «منشأیی برای انواع فسادها و جرایم است و این فضا آسیبی برای کشور شده است».

 

دادستان کل ایران که پیش از این نیز بارها خواستار وضع محدودیت‌های بیشتر بر اینترنت شده در اظهارات جدیدش به‌شدت از وزیر ارتباطات انتقاد کرد و گفت: «اگر اصلاحات انجام نشود برخورد خواهیم کرد.»

گفتنی است که نهادهای بین‌المللی همواره از وجود سانسور، سرکوب اهالی رسانه و فیلترینگ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران به‌شدت انتقاد کرده‌اند و در تازه‌ترین رتبه‌بندی آزادی رسانه‌ها در ۱۸۰ کشور جهان نیز ایران با شش رده تنزل نسبت به سال قبل، به جایگاه ۱۷۰ سقوط کرده است.

دکمه بازگشت به بالا