تازه‌های سیاسی

مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: در ایران فقط تندرو و خیلی تندرو وجود دارد/ اصلاح‌طلب و تندرویک تصویر خیالی است

مارک دوبوویتز مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در گفت‌وگویی تلویزیونی و در پاسخ به این پرسش که می‌گویند تحریم‌ها ممکن است تندروها را در ایران تقویت کند گفت:‌«این که در ایران عده‌ای اطلاح‌طلب و عده‌ای تندرو هستند، فقط یک تصویر خیالی است. در ایران فقط تندرو و خیلی تندرو وجود دارد و همه در هدف خود برای نادیده گرفتن امنیت ملی آمریکا، متحد هستند.»

دراین راستا تارنمای صدای آمریکا نوشته :آقای دوبوویتز روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز گفت:‌«همه‌ آن‌ها می‌خواهند در خاورمیانه آشوب به پا کنند، سلاح اتمی بسازند و همچنین موشک‌هایی که بتواند این سلاح‌های اتمی را حمل کند. این تصور که ما ممکن است با شماری میانه‌رو یا اصلاح‌طلب در این رژیم کار داشته باشیم، خیال‌پردازی است.»
او افزود: «این تصویر خیالی را دولت اوباما داشت ولی دولت پرزیدنت ترامپ این طور نیست.»

او در پاسخ به پرسشی که چطور می‌شود تحریم‌ها علیه ایران را بیشتر کرد ولی مطمئن شد که به مردم آسیب نمی‌رساند، گفت: ‌«تحریم‌ها در نهایت به مردم ایران آسیب می‌زند ولی مردم ایران مقصر را آمریکا نمی‌دانند و حملات خود را به سمت رژیم هدف گرفته‌اند. از دسامبر ۲۰۱۷ اعتراض‌های مردمی در جریان است و مردم شعار می‌دهند مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر رهبر. می‌گویند چرا پول ما را خرج حزب‌الله و حماس و فلسطینی‌ها می‌کنید. پس فکر می‌کنم مردم ایران در کنار ما هستند و می‌دانند بعد از ۴۰ سال سرکوب و ارعاب خواهان خلاصی از این رژیم هستند و فکر می‌کنم به هر شکلی بتوانیم آزادی و دموکراسی را به ایران ببریم، در خدمت امنیت ملی ایالات متحده خواهد بود.»‌

دکمه بازگشت به بالا