تازه‌های سیاسی

برغم التماس برای مذاکره ؛لاریجانی: مذاکره با آمریکا اشتباه راهبردی است

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی را “سهل‌اندیشی و اشتباه راهبردی” دانست و ادعا کرد: “باید مقامات آمریکا بفهمند که با حریف سخت طرف هستند تا سرشان به سنگ نخورد ول‌کن نیستند چون مجموعه گفتمان آن‌ها گفتمان تسلیم و تحقیر است.”

به ادعای آقای لاریجانی ایران بعد از مناقشه طولانی ده ۱۲ ساله، مذاکره کرده و به تفاهم رسیده که همه هم قبول کردند “اما موجودی عجیب و غریب سرکار آمد که زیرش زد و از تفاهم خارج شد”.

او مذاکره در شرایط کنونی را “سهل‌اندیشی” دانست و مذاکره با ترامپ را بی‌معنا خواند.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که که به گفته آگاهان ، نظام تهران ، چندروز پیش، برای بقای خود به التماس افتاده و ظریف را با اختیارات کامل براى معامله و مذاكره روانه  آمريكا کرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا که دست راستی‌ترین شبکه خبری عمده در آمریکا است و دونالد ترامپ آن را ستایش می‌کند،  گفته فکر نمی‌کند دونالد ترامپ دنبال جنگ باشد.

به گفته آگاهان ، این گفته ها را می توان سیگنال ظریف برای تمایل رژیم ایران برای مذاکره با آمریکا توصیف کرد .

 

در گزیده کوتاهی که فاکس نیوز روز جمعه (۲۶ آوریل) از این مصاحبه پخش کرد وزیر خارجه ایران ادعا کرد که از نظر او اسرائیل، جان بولتون، مشاور عالی امنیت ملی کاخ‌سفید، عربستان و امارات متحده عربی به دنبال تغییر نظام در ایرانند و به همین دلیل می‌خواهند با استفاده از سیاست “حداکثر فشار” آقای ترامپ را مقابل ایران قرار دهند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا