تازه‌های سیاسی

دست های پنهان نظام تهران در عملیات تروریستی پاکستان ؛ اسلام آباد معترض است

دولت اسلام آباد اعلام کرد: «گروه‌های تروریستی مستقر در ایران» عامل کشتار اخیر ۱۴ عضو نیروهای مسلح پاکستان در حمله به اتوبوس‌های حامل آنان بوده‌‌اند.

آنگونه که دستگاه دیپلماسی اسلام آّباد می گوید :پاکستان، همواره اطلاعات مربوط به این گروه‌های تروریستی را در اختیار دولت ایران گذاشته است. این اطلاعات شامل مراکز آموزش و پایگاه‌های تدارکاتی آنان بوده که بارها در اختیار مقام‌های اطلاعاتی ایران قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه پاکستان ضمن ابراز تاسف از واکنش نشان ندادن ایران به این گروه‌ها گفت: «پاکستان انتظار دارد ایران به درخواست اقدام علیه این گروه‌های مستقر در ایران که مکان‌های استقرارشان بارها از سوی پاکستان شناسایی شده،  پاسخ دهد.»

در همین ارتباط وزرات امور خارجه پاکستان  با ارسال یادداشت اعتراضی به سفارت ایران در اسلام‌آباد ، اعلام کرد در تاریخ پنجشنبه ۲۹ فروردین، «۱۵ تا ۲۰تروریست» در پوشش نیروهای مرزبانی پاکستان، تعداد سه چهار اتوبوس حامل مسافر از اورماره به گوادر را متوقف ساخته و پس از بررسی مدارک شناسایی آنان، اقدام به تیرباران ۱۴ پرسنل کردند.

بنا به گفته اسلام آباد، گروه موسوم به BRAS   (به معنای برادران) که ائتلافی از «سه گروه شبه نظامی بلوچ» است، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

لازم به اشاره است که خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه گزارش داد: ۱۴ مسافر یک اتوبوس در مسیر کراچی به شهر بندری گوادر به دست افراد مسلح کشته شده‌اند.
آنگونه که خبرگزاری رویترز نوشته : یک مقام محلی می‌گوید که افراد مسلح چندین مسافر چند اتوبوس را در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان از میان باقی مسافران جدا کرده و پس از ربودن آنها را به قتل رسانده‌اند.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا