تازه‌های سیاسی

حضور فرماندهان ارشد حشد الشعبی در ستاد مدیریت بحران خوزستان برغم اعتراضات مردمی

در حالی که حضور شبه‌نظامیان عراقی حشد الشعبی در دو استان خوزستان و لرستان با موجی از اعتراضات مردمی در شبکه های اجتماعی ورسانه ها روبه‌رو شده، گزارش های منابع داخلی از حضور چند فرمانده ارشد این شبه‌نظامیان در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان خبر می دهند .

در همین ارتباط ، خبرگزاری فارس با اشاره به این که جلسه ستاد مدیریت بحران در شهر شادگان خوزستان برگزار شده، تصویری منتشر کرد که در آن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده حشد الشعبی، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، و شماری از مقام‌های سپاه پاسداران دیده می‌شوند.

سلیمانی در حالی در این منطقه حضور یافته که نیروهای حشد شعبی و گردان فاطمیون شبه نظامیان افغانی که برای سپاه می‌جنگند) نیز در خوزستان و لرستان مستقر شده‌اند.

حشد الشعبی مجموعه‌ای متشکل از گروه‌های شبه‌نظامی شیعی عراق است. ابومهدی المهندسی نیز همزمان عضوی از گروه کتائب حزب‌الله از زیرمجموعه‌های حشد الشعبی است.

همزمان خبرگزاری کار ایران(ایلنا) همراه این خبر عکسی منتشر کرده است که در آن هادی عامری، از فرماندهان حشد شعبی و فرمانده سپاه بدر او را در این دیدار همراهی می کند. این خبرگزاری زمان این عکس را ذکر نکرده است.

گفتنی است که پیش از این علی ساری، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفته بود درباره حضور شبه‌نظامیان عراقی به همراه ادوات نظامی‌شان در ایران نمی‌تواند اظهار نظر کند و «این که از کدام مسیر هماهنگی حضور آنها انجام شده» بی‌اطلاع است.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا