تازه‌های سیاسی

هلال احمر ایران پوششی برای کارهای تروریستی ؛ هلال احمر از سعید قاسمی شکایت کرد

پس از اینکه سعید قاسمی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران فاش ساخته که با استفاده از هلال احمر ایران ، گروه های تروریستی را آموزش داده است ؛ این نهاد تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته است .

در پیوند با این موضوع ، جمعیت هلال احمر ایران از سعید قاسمی به دلیل اظهاراتش درباره استفاده از یونیفرم هلال احمر در جنگ بوسنی به عنوان پوششی برای فعالیت‌های نظامی، شکایت کرده است.

هلال احمر امروز در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر شکایت از سعید قاسمی ، ادعا کرد که اجازه استفاده از لباس خود را به نیروهای نظامی نمی‌دهد چرا که “این نهاد بین‌المللی طبق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی‌طرف است.”‌

آقای قاسمی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که جزو گروهی بوده که در زمان جنگ بوسنی در دهه ۱۹۹۰ میلادی در پوشش هلال احمر “برای آموزش نظامی نیروهای مجاهدین” به منطقه بالکان رفته بودند. آ

قاسمی در این مصاحبه گفت که کریستسن امانپور، خبرنگار سی‌ان‌ان، در آن زمان آنها را “لو داده است.”

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری سپاه پاسداران با القاعده اشاره کرد و گفت: «در بوسنی قلب اروپا اتفاقاتی افتاد که حضور ما و سپس القاعده بود. یک مدت القاعده‌ای‌ها استیل ما را گرفته بودند؛ از سربند و پرچم گرفته تا گردان (مثلا) حمزه سید الشهدا».

او افزود: «شاهد آن بودیم که مجاهدین و آزاده‌ها از سراسر دنیا آمده بودند. آن‌جا اتفاق جدیدی رقم خورد. یعنی تشکیل یگان‌های جهادی مسلمان. آن‌چیزی که در ۵-۶ سال اخیر در سوریه اتفاق افتاد، آن موقع در بوسنی اتفاق افتاد. یعنی بچه‌های حزب‌الهی‌هایی که به امام (خمینی) ارادت داشتند آمدند، از آلمان آمدند، از فرانسه آمدند و از جاهای دیگر آمدند».

این اعتراف در حالی رخ داده که  مقامات رسمی رژیم ایران، پیشتر هرگونه ارتباط با  القاعده را رد کرده بودند وآن را اتهام تلقی می کردند .

 

دکمه بازگشت به بالا