تازه‌های سیاسی

جمهوری اسلامی نیروی حزب الله لبنان را در خاک ایران مستقر کرد

گزارش های فاش شده حاکی است که غیر از گروه حشدالشعبی عراق وفاطمیون افغانستان ،  نیروهای حزب‌الله لبنان هم  در ایران مستقر هستند.

شیخ معین دقیق نماینده حزب‌الله لبنان در قم خبر داد که دبیرکل این گروه از هواداران خود برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی دعوت کرده و «هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده حضور دارند».

وی   روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، «از همه جوانان و حزب‌الله لبنان خواسته است که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان با تمام توان در کنار نیروهای جهادی، هلال‌احمر و نیروهای مسلح ایران باشند».

او اضافه کرد: «هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و برخی دیگر از جوانان در حال عزیمت به مناطق سیل‌زده ایران هستند».

انتشار این خبر در حالی است که در روزهای گذشته حضور اعضای گروه‌های شیعه عراقی «حشدالشعبی» و فاطمیون افغانستان در مناطق سیل‌زده اعتراض‌های زیادی  را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

این حضور نگرانی‌ها را میان برخی ایرانیان ایجاد کرده به خصوص این نیروها، گروه‌های شبه‌نظامی هستند که از سوی سپاه پاسداران در منطقه پشتیبانی می‌شوند.

 

فعالان ایرانی با اشاره به ورود نیروهای شبه نظامی خارجی به داخل ایران ، این مسئله را مرتبط با سرکوب شهروندان ایرانی معترض به جمهوری اسلامی می‌دانند.

 

گفتنی است که حزب‌الله لبنان قدیمی‌ترین گروه شبه‌نظامی است که توسط نظام ایران تاسیس شده و پشتیبانی می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا