تازه‌های سیاسی

پس از سال ها انکار ولاپوشانی ؛ فرمانده سرشناس سپاه به همکاری با القاعده اعتراف کرد

یکی از فرماندهان سرشناس سپاه پاسداران در جدید ترین اظهارتش به صورت صریح اذعان می کند که سپاه ، گروه القاعده را در بوسنی هرزگوین  آموزش داده است .

اودر گفت‌وگو با برنامه «رو در رو» این موضوع را فاش ساخته که  به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی ایران منتشر شد.

این اعتراف در حالی رخ داده که  مقامات رسمی رژیم ایران، پیشتر هرگونه ارتباط با  القاعده را رد کرده بودند وآن را اتهام تلقی می کردند .

قاسمی در این گفت‌وگو، در پاسخ به سوال مجری که در جنگ بوسنی، چه وظیفه‌ای بر عهده داشتند؟ گفت: “ما هلال احمری‌هایی بودیم که برای آموزش نظامی نیروهای مجاهدین رفته بودیم”.

این فرمانده سرشناس سپاه با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در این باره و کتاب‌هایی که درباره این موضوع در آمریکا چاپ شده است، عامل «لو رفتن» این اطلاعات را «کریستین امان پور» خبرنگار شبکه CNN دانست و از او به عنوان «جاسوس CNN و BBC» یاد کرد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری سپاه پاسداران با القاعده اشاره کرد و گفت: «در بوسنی قلب اروپا اتفاقاتی افتاد که حضور ما و سپس القاعده بود. یک مدت القاعده‌ای‌ها استیل ما را گرفته بودند؛ از سربند و پرچم گرفته تا گردان (مثلا) حمزه سید الشهدا».

او افزود: «شاهد آن بودیم که مجاهدین و آزاده‌ها از سراسر دنیا آمده بودند. آن‌جا اتفاق جدیدی رقم خورد. یعنی تشکیل یگان‌های جهادی مسلمان. آن‌چیزی که در ۵-۶ سال اخیر در سوریه اتفاق افتاد، آن موقع در بوسنی اتفاق افتاد. یعنی بچه‌های حزب‌الهی‌هایی که به امام (خمینی) ارادت داشتند آمدند، از آلمان آمدند، از فرانسه آمدند و از جاهای دیگر آمدند».

گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا به طور رسمی نام سپاه پاسداران را به عنوان یک “سازمان بین‌المللی تروریستی” در روزنامه رسمی دولت فدرال ثبت کرده است.

این وزارتخانه  روز گذشته دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) نام سپاه پاسداران را در این فهرست قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا