تازه‌های سیاسی

ثبت نام سپاه در فهرست ‘سازمان های تروریستی ‘ ؛آمریکا: سیاست ما کمک به مردم ایران برای تغییر است

دولت آمریکا یک هفته پس از اعلام تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عدم اعتراض کنگره به این تصمیم،  روز گذشته ( دوشنبه ) نام این سازمان را رسما وارد فهرست سازمان های تروریستی خارجی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا کرد.

همزمان با این خبر،  روز گذشته ، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در دالاس اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به مردم ایران برای ایجاد تغییر کمک می‌کند.

آقای پومپئو گفت: «امروز با قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی به صورتی رسمی، خواستم در جریان دیدگاه‌هایشان (ایرانیان) درباره میزان تاثیر سیاست‌های‌مان بر زندگی مردم در داخل و میزان دست یابی به آرزوی‌مان در تغییر ویژگی و رفتار نظام ایران و رهبرانش، قرار گیرم».

او ادامه داد: «حمایت ما از مردم ایران ادامه دارد و افزایش خواهد یافت. ما می‌خواهیم دولتی داشته باشند که ثروت‌های‌شان را برای صادر کردن تروریسم به سرتاسر جهان هزینه نکند».

به گفته وی رژیم ایران در حقیقت از دلارهای‌شان برای پشتیبانی از مادورو در ونزوئلا استفاده می‌کنند در حالی که مردم در داخل در رنج به سر می‌برند.

وی همچنین در پاسخ به سوال‌هایی درباره احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران یا سپاه پاسداران، پومپئو گفت: «ایالات متحده و ترامپ، به شکلی قانونی عمل خواهند کرد».

آقای پومپئو می گوید :  «ماده ۲ قانون، اجازه به‌کار گیری توان نظامی علیه تروریست‌ها را داده است. صلاحیت‌ها زیاد است اما ما می‌دانیم که هنگام تصمیم‌گیری، باید به گونه‌ای هماهنگ با عمل سنت‌ها و قانون اساسی ایالات متحده عمل کنیم».

 

 

دکمه بازگشت به بالا