تازه‌های سیاسی

تهدید ایران به اقدامات تلافی‌جویانه در صورت قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریستی آمریکا

در ادامه واکنش های مقامات جمهوری اسلامی به احتمال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروهای تروریستی آمریکا، همزمان با هشدار وزیر خارجه ایران، فرمانده کل سپاه نیز تهدید کرد، که در صورت عملی شدن این موضوع، نیروهای آمریکایی در منطقه از آرامش برخوردار نخواهند بود.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز یکشنبه ۱۸ فروردین تهدید کرد که اگر این نیروی نظامی در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار گیرد، ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.

پیشتر نیز محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در صفحه توئیترش و در واکنش به این خبر نوشته بود: آنهایی که مدت‌هاست برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند، از پیامدهای این کار برای نیروهای آمریکایی در منطقه مطلع‌اند.

همچنین ۲۵۵ نماینده مجلس ایران در بیانیه‌ای اعلام کردند که در صورت این اقدام آمریکا، اقدام متقابلی با قید دو فوریت انجام خواهیم داد تا هیات حاکمه آمریکا از اقدام بی‌جا و احمقانه خود پشیمان شود.

احتمال می‌رود تصمیم آمریکا در این باره تا فردا اعلام شود.

گفتنی است، سپاه پاسداران از طریق بازوی خارجی خود، نیروی قدس، برخی از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی را آموزش داده و مسلح کرده است و این گروه‌های تندرو از مخالفان اصلی حضور سربازان آمریکایی در عراق هستند.

 

دکمه بازگشت به بالا