ایران

هشدار دوباره در مورد افزایش خروجی سد کرخه و حجم خسارت بالای سیل در خوزستان

خبرگزاری‌های داخلی از تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل در خوزستان خبر می‌دهند. این منابع  همچنین از اسکان بیش از ۲ هزار نفر از اهالی شهرستان حمیدیه خوزستان در یگان‌های ارتش و آماده‌سازی اردوگاه‌هایی برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر در هویزه و حاشیه حمیدیه خبر می‌دهند.

از دیگر سو گزارش شده است، بر اثر آب‌گرفتگی، جاده ترانزیتی اهواز- شوش بسته شده و ۱۴ واحد تأسیسات آبرسانی روستایی شهرستان شوشتر نیز از مدار خارج شده است.

همچنین ۲۵۱ دکل و پست برق نیز در معرض خطر سیل خوزستان قرار دارند و مردم سیل‌زده با قطعی آب، برق و گاز مواجه هستند. سیل همچنین به بخش عشایری خوزستان ۳۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

در این ارتباط، معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون گفته: ۶۰ روستا که در حاشیه رودخانه کارون در غرب این شهرستان قرار دارند درگیر سیلاب شده‌اند و راه های دسترسی به این روستاها از بین رفته است.

همزمان، غلامرضا شریعتی بار دیگر از ساکنین شهرهای در معرض سیل خواست تا خانه‌های خود را هر چه سریعتر ترک کنند. او به طور مشخص به نام شش شهر سوسنگرد، بستان، فهیمه، کوت سید نعیم، هویزه و حمیدیه اشاره کرد و گفت که اهالی این شهرها در معرض خطر سیل هستند.

به گفته استاندار خوزستان، علت این درخواست افزایش آب سد کرخه است و افزایش خروجی این سد برخی مناطق را تهدید می‌کند.

 

دکمه بازگشت به بالا