تازه‌های سیاسی

برگزار نشدن جلسه مجمع تشخیص مصلحت برای بررسی اف‌ای‌تی‌اف

درحالیکه پیشتر گزارش شده بود، نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از هفته‌ها تعطیلات نوروزی، روز شنبه برگزار خواهد شد و به موضوع اف‌ای‌تی‌اف خواهد پرداخت، این جلسه برگزار نشد.

در پیوند با این موضوع، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت، به خبرگزاری مهر گفت زمان دقیق برگزاری جلسه مجمع برای بررسی نهایی لوایح اف‌ای‌تی‌اف هنوز مشخص نیست.

تصویب دو لایحه باقی‌مانده از چهار لایحه‌ای که دولت حسن روحانی در ارتباط با اف‌ای‌تی‌اف ارائه کرده با بحث‌ها و انتقادهای تند موافقان و مخالفان روبه‌رو شده و تصمیم‌گیری درباره آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

همزمان علی لاریجانی، رئیس مجلس در مصاحبه‌ای با ویژه‌نامه نوروزی اعتماد که خلاصه‌ای از آن روز جمعه در رسانه‌های ایران بازتاب یافت، گفت: «اف‌ای‌تی‌اف در شرایط فعلی برای آینده روابط بانکی بسیار مهم است.»

این خبر در حالیست که رژیم ایران برای خروج دایمی از فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم (FATF)  باید قوانین داخلی خود در ارتباط با مقابله با پولشویی و مبارزه با جرایم سازمان یافته را اصلاح کند.

پیشتر اف‌ای‌تی‌اف تأکید کرده بود که اگر همه خواسته‌هایش برآورده نشود، اقدامات تنبیهی جدیدی را علیه مؤسسات مالی ایران به اجرا می‌گذارد.

از چهار پیشنهاد این گروه در باره قوانین، ایران دو مورد را انجام داده است.

دکمه بازگشت به بالا