تازه‌های سیاسی

بررسی نقض گسترده حقوق بشر در ایران در کمیسیون امور خارجه پارلمان هلند

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، با حضور تعدادی از فعالان حقوق بشر ایرانی و نمایندگان مجلس هلند، نشست علنی در کمیسیون امور خارجه پارلمان هلند برگزار کرد.

در این نشست در ارتباط با وضعیت وخیم زندانیان سیاسی و نقض مستمر حقوق انسانی در ایران بحث و تبادل نظر شد. سادت کارابولوت (Sadet Karabulut)، نماینده حزب سوسیالیست (SP) در پارلمان کشور هلند مدیریت این نشست را بر عهده داشت.

پیش از این نشست؛ کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در فراخوان خود این جلسه را فرصتی برای اعتراض به سرکوب مبارزات کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان و مردم ایران و جلب توجه افکار عمومی مردم هلند، سازمان‌ها، احزاب مترقی و اتحادیه‌ها نسبت به مبارزه حق‌طلبانه مردم ایران دانسته بود.

این کمیته در جریان این نشست خواهان فشار هر چه بیشتر بر نظام تهران در ارتباط با موارد متعدد نقض حقوق بشر شد.

سخنرانان این نشست تاکید کردند که نظام تهران کماکان به اعدام‌ و شکنجه ادامه می‌دهد، آزادی بیان، مذهب، تشکل و تجمعات مسالمت‌آمیز را زیر پا می‌گذارد و همچنین مبارزان حقوق کارگران و دگراندیشان را زندانی کرده و سرکوب می‌کند.

شیوا محبوبی، سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، پریسا پوینده، مسئول کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، حسین احمدی نیاز، وکیل دادگستری و زندانی سابق سیاسی، شعله پاکروان، فعال حقوق بشر و مادر ریحانه جباری که در ایران اعدام شد، در این نشست شرکت داشتند و در ارتباط با نقض حقوق بشر در ایران سخن گفتند.

دکمه بازگشت به بالا