تازه‌های سیاسی

سازمان مدیریت بحران، سخنان فرمانده سپاه را موجب ناامیدی آسیب‌دیدگان سیل خواند

سازمان مدیریت بحران سخنان فرمانده نیروی زمینی سپاه را موجب ناامیدی آسیب‌دیدگان سیل و «شادی دشمنان انقلاب خواند.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، عصر روز ۱۳ فروردین ماه و پس  از بازدید از شهر سیل‌زده پلدختر، به انتقاد از نحوه امدادرسانی در این شهر پرداخت و گفت:  مشکلات پلدختر زیاد است و مدیریتی وجود ندارد.

او همچنین افزود: هیچ مسئول دولتی جرات ورود ندارد، چرا که مردم عاصی هستند.

ساعاتی پس از آن، سازمان مدیریت بحران کشور در واکنش به اظهارات این فرمانده سپاه، عنوان کرد که سخنان او در جهت تضعیف خدمات امدادرسانی در منطقه برداشت شده است.

سازمان مدیریت بحران که پیش از این نیز در خصوص نحوه امدادرسانی در استان گلستان با انتقاداتی روبرو بوده، در اطلاعیه‌ای نوشت اظهارات رسانه‌ای محمد پاکپور قطعاً علاوه بر مایوس و ناامید کردن مردم آسیب‌دیده و گرفتار و همچنین عموم مردم کشور، ناخواسته باعث شادی و خوشحالی دشمنان انقلاب شده و کلیت نظام اسلامی را هدف قرار می‌دهد. بر اساس این اطلاعیه، سازمان مدیریت بحران انتظار داشته که فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران پس از مشاهده کاستی‌ها، بلافاصله موضوع را به مسئولان ذی‌ربط اطلاع میداد و در صورت تشخیص عدم توانایی در حل مشکل، آن را به سازمان مدیریت بحران کشور منتقل می‌کرد.

به نظر می رسد که این سخنان فرمانده سپاه، تلافی جویانه و در واکنش به اظهارات حسن روحانی است که چند روز پیش، در انتقاد از عملیات انفجار سپاه در منطقه آق قلا، آن انفجار را بی ثمر توصیف کرده بود.

جاری شدن سیل ویرانگر طی دو هفته گذشته در استان‌های مختلف ایران مشکلات مدیریت بحران در کشور را بار دیگر مطرح کرده است. آنچه در این میان بیشتر به چشم می‌خورد ناهماهنگی نهادهایی است که برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده پا پیش گذاشته‌اند.  بخشی از این ناهماهنگی‌ها در تنش‌های لفظی و انتقادات میان مقام‌های ذیربط مشهود است؛ تا جایی که هریک دیگری را به کم‌کاری و سوء‌مدیریت متهم می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا