تازه‌های سیاسی

سفارت افغانستان در تهران: خبر تجاوز و خودکشی نوجوان افغان در کاشان پیگیری می‌شود

سفارت افغانستان در تهران می‌گوید به زودی هیأتی را برای بررسی خودکشی یک نوجوان مهاجر افغان به شهر کاشان ایران اعزام خواهد داشت.

خانواده حامد رضایی، نوجوان ۱۲ ساله، می‌گوید، او پیش از خودکشی در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ به دوستانش گفته بود، که یک نفر به او تجاوز کرده است.

عبدالشکور رضایی، پدر این مهاجر افغان که از ولایت سرپل افغانستان است، به بخش فارسی بی‌بی‌سی گفته است، که با گذشت یک ماه از این حادثه، هنوز سرنوشت پرونده و شکایت آنها مشخص نشده.

محمد هارون نجم‌پور، سرپرست سفارت افغانستان در تهران به خبرگزاری صدای افغان (آوا) گفته است که با خانواده این نوجوان حرف زده و قرار است هیاتی از این سفارت برای پیگیری و بررسی این موضوع با مسئولان محلی، به کاشان برود.

پدر حامد به نقل از همکلاسی‌های او اعلام کرده، او توسط فردی با موتورسیکلت‌ به زور به جایی برده شد و پس از بازگشت او به دوستانش گفته که آن فرد به او تجاوز جنسی کرده است.

آقای رضایی می‌گوید: همکلاسی‌هایش می‌گویند که وقتی حامد برمی‌گرددگریه می‌کند، با دست‌هایش به سرش می‌زند و می‌گوید که بر من تجاوز شده و امشب خودم را می‌کشم.

هنگام شب خانواده‌اش که متوجه غیبت حامد می‌شوند، به دنبال وی می‌گردند و متاسفانه ساعت ده شب او را در زیرزمین خانه در حالت حلق‌آویزشده پیدا می‌کنند.

آقای رضایی می‌گوید که مظنون تاکنون بازداشت نشده است و او مجبور شده برای بار دوم شکایتی در این مورد ثبت کند.

گفتنی است، پیشتر در پرونده ای مشابه، یک دختربچه افغان، پس ازینکه در ایران مورد تجاوز قرار گرفته بود، به شکل فجیعی به قتل می رسد که در نهایت با پیگیری خانواده اش، قاتل او را به دار می زنند.

دکمه بازگشت به بالا