تازه‌های سیاسی

برایان هوک: فشارهای اقتصادی بر ایران را دو برابر می‌کنیم

مسئول اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، می گوید، ایالات متحده اجرای کامل تحریم‌ها را ادامه خواهد داد و فشارهای اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را دو برابر می‌کند.

برایان هوک، در گفت‌‌وگو با شبکه عربی‌زبان الغد مصر، دوباره تاکید کرد که آمریکا قصد ندارد، معافیت تحریم‌ها نفتی علیه ایران را برای یک دور دیگر تمدید کند. هرچند پیش‌تر، همین مقام مسئول گفته بود که تصمیم نهایی در این باره بر عهده ریاست جمهوری است.

با آغاز دور تازه تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، از آبان‌ماه گذشته، هشت کشور هند، چین، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، ایتالیا، یونان و تایوان از شمول این تحریم‌ها به مدت شش ماه معاف شدند تا فرصت بیابند جایگزین دیگری برای خرید نفت از ایران پیدا کنند. این مهلت ماه آینده خورشیدی به پایان می‌رسد.

در همین ارتباط، برایان هوک روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین در جمع خبرنگاران در ساختمان وزارت خارجه ایالات متحده در واشنگتن ضمن ارائه گزارشی از روند تحریم‌های اقتصادی علیه ایران گفت، سه کشور از هشت کشوری که برای شش ماه از اعمال مجازات‌ خرید نفت از ایران معاف شده‌ بودند در این مدت خرید نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند. او به نام این کشورها اشاره‌ای نکرد و تنها گفت که در حال حاضر ۲۳ کشور خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.

پیشتر نیز یک مقام ارشد کابینه ترامپ از وضع تحریم‌های جدید علیه تهران در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام خبر داده بود.

مقام‌های آمریکایی بارها گفته‌اند که قصد دارند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.

دکمه بازگشت به بالا