تازه‌های سیاسی

افزایش آمار قربانیان سیل در ایران؛ درگیری سپاه با مردم

با وجود گذشت بیش از دو هفته از سیل در ایران، به دلیل مدیریت ضعیف، هر روز بر تعداد استان‌های درگیر سیل افزوده می‌شود. این فاجعه طبیعی تاکنون، جان نزدیک به ۶۰ نفر را گرفته و هر روز در یک شهر یا منطقه، حالت فوق‌العاده اعلام می‌شود. در این میان یک امر خبرساز دیگر تنش میان دولت و سپاه در عرصه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز چهارشنبه از عملکرد این نیروی نظامی در جریان سیل روزهای اخیر دفاع کرد.

دفاع غلامحسین غیب‌پرور از عملکرد سازمان بسیج مستضعفین، یک روز پس از تنش لفظی سپاه پاسداران با دولت حسن روحانی بر سرکمک رسانی به مناطق سیل زده در استان لرستان صورت میگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان بسیج مستضعفین مدعی شده است، که این نیرو از روز ۲۹ اسفند سال گذشته کمک‌های خود را به سیل‌زدگان آغاز کرده و در دو استان گلستان و مازندران حدود ۱۳۴۱ گروه جهادی به صورت رسمی فعال هستند.

درعین حال، براساس ویدیوهایی که در فضای مجازی منتشر شده؛ نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران، شامگاه سه‌شنبه ۱۳ فروردین با جمعی از مردم محلی در روستاهای صگور، جلیزی و شاکریه از توابع دشت‌آزادگان وغرب اهواز درگیر شدند. بنا به برخی از گزارش‌های تایید نشده، در جریان این درگیری‌ها دستکم چهار تن نیز کشته و زخمی شده‌اند.

بر اساس تصاویر منتشر شده، نیروهای سپاه پاسداران قصد شکستن سیل‌بندهایی این روستاها و انحراف آب رودخانه کرخه را داشته‌اند که با مقاومت مردم محلی مواجه شده‌اند.

در واکنش به این خبر، سپاه پاسداران برخورد یگان های خود با مردم را رد کرده و آن را شایعه  و فضاسازی های رسانه های معاند توصیف کرده است.

دکمه بازگشت به بالا