ایران

سیل در ایران؛ اعلام حالت فوق‌العاده در شوش

با گذشت بیش از دو هفته سیل در ایران، هر روز بر تعداد استان‌های زیر آب، افزوده می‌شود. به دنبال سیلاب در ایران، آمار کشته‌شدگان به مرز ۵۰ نفر در مناطق سیل زده نزدیک شده است و هر روز در یک شهر یا منطقه حالت فوق‌العاده اعلام می‌شود.

خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه از قول رئیس اورژانس ایران از انتقال «۷۳ مصدوم در مناطق سیل‌زده» استان لرستان توسط بالگردهای اورژانس به مراکز درمانی تا ساعت ۱۲ ظهر خبر داد.

در ادامه انتشار اخباری از اثر مخرب سیل‌های اخیر بر مکان‌های باستانی و تاریخی ایران، خبرگزاری رسمی ایرنا روز دوشنبه از فرو ریختن یخچال طبیعی میرفتاح، به عنوان تنها بنای خشتی استان همدان خبر داد.

خبرگزاری‌های داخلی به نقل از عدنان غزی، فرماندار شوش، خبر داده اند که در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

به گفته فرماندار شوش، «بیش از ۳۰ روستا» در حوالی این شهر تخلیه شده‌اند.

پیش از این؛ پلدختر در جنوب استان لرستان روز دوشنبه در شرایط اضطراری قرار گرفت و راه‌های ارتباطی و مخابراتی با آن قطع شد.

به گفته غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نخستین گروه امدادرسان؛ صبح سه‌شنبه ۱۳ فروردین جهت کمک به پلدختر اعزام شده است.

سید موسی خادمی، استاندار لرستان صبح سه‌شنبه ۱۳ فروردین اعلام کرد: بخش غربی پلدختر، دیگر به هیچوجه قابل سکونت نیست.

به گفته استاندار لرستان سیل به طور کامل فروکش کرده و مشخص شده که حجم خرابی‌ها بسیار زیاد است.

وی همچنین تصریح کرد: وضع روستاها کاملا نامشخص است؛ اما به طور میانگین همه روستاهایی که در مسیر پلدختر-خرم‌آباد؛ و در نزدیکی رودخانه قرار دارند، به طور کامل زیر آب رفته بودند.

غلام عباس هزاریان، رییس ستاد مدیریت بحران و فرماندار دشت آزادگان نیز اعلام کرده که دستور تخلیه فوری حاشیه رودخانه کرخه صادر شده است.

فرمانداری شهرستان حمیدیه نیز از روستاییان خواسته تا به دلیل طغیان کرخه خانه‌هایشان را ترک کنند.

تصاویر منتشرشده از سیلاب در غرب و شرق رود کارون، حاکی از تخریب گسترده زمین‌های زراعی این منطقه است.

در پیوند با خبر سیل در ایران؛ گزارش شده که شرایط جوی در ایلام، اجازه پرواز بالگردها را نمی‌دهد.

حسین عارفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفته است: با توجه به وضعیت بحرانی دره‌شهر، تیم‌های امدادی از هلال احمر کردستان وارد شهرستان دره‌شهر شدند ولی شرایط جوی اجازه پرواز به بالگردها را نمی‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا