تازه‌های سیاسی

صدها نفر خواهان آزادی نسرین ستوده شدند

حدود دو هزار ایرانی و غیرایرانی، متن فراخوانی را امضا کرده‌اند که در آن از جمهوری اسلامی ایران خواسته شده نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر و حقوق زنان را آزاد کند.

در فراخوانی که به امضای حدود دو هزار نفر رسیده، از جمهوری اسلامی خواسته شده که نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر را آزاد کند.

در این فراخوان به داده‌های رضا خندان، همسر نسرین ستوده،  اشاره شده که بر اساس آن خانم ستوده به ۳۳ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

آقای رضا خندان در اواخر اسنفدماه در فیسبوک خود نوشت که همسرش در مجموع به هفت عنوان اتهامی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است. از جمله عناوین اتهامی او اتهام تشویق به فساد و فحشا و حکم ۱۲ سال زندان است.

فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز اتهام دیگر خانم ستوده بوده که دادگاه برای آن یک سال و نیم زندان بریده است. این وکیل دادگستری همچنین به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

خانم نسرین ستوده در نامه ای که روز شنبه، دهم فروردین، منتشر ساخت،  نوشته است که مجموعاَ به ۳۸ سال و نیم زندان  و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی سنگین‌ترین مجازات تعیین شده، یعنی ۱۲ سال زندان اجرا خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا