تازه‌های سیاسی

مصباح یزدی: خامنه‌ای در مدت ۳۰ سال رهبری، یک اشتباه هم نداشته است

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از روحانیون ارشد نظام تهران مدعی شده که آیت الله علی خامنه‌ای در طول سه دهه‌ای که رهبری حکومت ایران را بر عهده داشته حتی یک اشتباه هم نداشته. وی سپس خود از این مسئله اظهار تعجب کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مصباح یزدی در این باره گفته است: «اینکه آیت‌الله خامنه‌ای به مدت ۳۰ سال در مسندی بنشیند و با پیچیده‌ترین مسائل اجتماعی روز مواجه باشد و نتوان یک نمونه بیان کرد که ایشان اشتباهی داشته باشد، جای تعجب است، آن هم در دنیایی که رهبران عالَم، روزانه اشتباهات متعددی دارند».

وی سپس عنوان کرده که «در سایه» جمهوری اسلامی «برکاتی» نازل شده که «عموم افراد آن را درک نمی‌کنند» چرا که «درک برخی نعمت‌ها سخت‌تر است».

اظهارات آقای مصباح یزدی در حالی‌ست که ایران تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در بسیاری از شاخص‌های جهانی، جایگاه پایینی دارد.

رهبر در نظام جمهوری اسلامی قدرت مطلقه‌ای محسوب می‌شود که اختیار عزل و نصب مقامات مهم‌ترین نهادهای کشور از جمله فرماندهان نظامی، رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان را دارد و همچنین سیاست‌های خارجی، فرهنگی و سیاست‌های کلان اقتصادی را تعیین می‌کند.

در این حال کشور با بحرانی اقتصادی مواجه است که به اعتراضات بسیاری منجر شده، و معترضان در اغلب مواقع با شعارهای خود رهبر جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

فساد مالی گسترده نیز یکی دیگر از مسائل عمده‌ای‌ست که مقامات ایرانی از طیف‌های مختلف سیاسی به ان اذعان داشته‌اند و حتی یکی از نمایندگان مجلس تاکید کرده که مقابله با فساد ابتدا باید از دفتر رهبر جمهوری اسلامی آغاز شود.

با این حال آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه سخنان خود وجود علی خامنه‌ای را «بزرگترین نعمتی» دانسته که «خداوند به مردم ایران داده است».

دکمه بازگشت به بالا