تازه‌های سیاسی

اطلاعیه مرکز همکاری احزاب کردستان ایران درباره بحران سیل در کشور

آژانس خبررسانی کُردپا، متن اطلاعیه ای را گزارش کرده که مرکز همکاری احزاب کردستان ایران درباره بحران سیل در مناطق مختلف کشور، منتشر نموده است.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران در اطلاعیه خود نسبت به تلفات جانی و مالی سیل زدگان، با توده‌های ستمدیده و مردم سیل‌زده نواحی مختلف ایران ابراز همدردی کرده است.

این اطلاعیه تصریح می‌کند: «به دلیل سیاست‌های نادرست و غیر مسئولانه حاکمان رژیم و نبود برنامه و پروژه علمی جهت احیا و نگهداری جنگل‌ها و تقویت مهندسی راه‌ها و سدها از یک سو؛ و نیز توسعه بیابان‌ها و نابودشدن جنگل‌ها بر اثر منفعت‌طلبی لجام‌گسیخته سپاه پاسداران و نهادهای غیرقانونی رژیم از سوی دیگر؛ شاهد مناظر تراژدیک بسیاری بودیم».

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران، با اشاره به نابودسازی جنگل‌های شمال ایران، به دست آنچه که “عوامل مافیایی رژیم” نامیده، از تخریب روزانه ١٢٣ هکتار جنگل انتقاد کرده و خبر داده که مافیای نابودسازی جنگل‌ها از سال ۱۳۹۵ به رشته کوه‌های زاگرس روی آورده‌ و تجارت درختان و جنگل‌های کردستان را شروع کرده‌اند».

این اطلاعیه، از توده‌های ستمدیده و مردم سیل‌زده نواحی مختلف ایران و کردستان، و از همه فعالان مدنی و سیاسی داخل کشور خواسته است که با افشای اعمال باندهای مافیایی نظام تهران، از به تاراج بردن و نابودکردن جنگل‌های کردستان جلوگیری کنند.

در پیوند با این خبر؛ قابل به اشاره است که جنگل‌تراشی و اقدامات غیرعلمی و غیرمسؤولانه نهادهای حاکمیت؛ از جمله: سپاه پاسداران، از جمله عوامل گسترش بحران سیل در ایران عنوان شده

دکمه بازگشت به بالا