ایران

شمار قربانیان سیل در مناطق مختلف ایران، افزایش یافت

شمار قربانیان وقوع سیلاب در مناطق مختلف ایران که از روزهای آخر اسفندماه آغاز شد، افزایش یافت.

بنا بر اعلام حمیدرضا خانکه، قائم مقام سازمان اورژانس کشور شمار جان‌باختگان حوادث جَوّی روزهای اخیر، به ۴۴ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، او افزود که «۲۱ نفر در استان فارس، ۷ نفر در گلستان، ۵ نفر در مازندران، ۳ نفر در خراسان شمالی، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، یک نفر در کرمانشاه، یک نفر در خوزستان، دو نفر در لرستان، یک نفر در همدان و یک نفر هم در سمنان کشته شده‌اند.

در همین حال، سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی ایران از احتمال وقوع سیل در روزهای آینده خبر داد. به گفته خانم تاج بخش به دلیل بارش‌های اخیر و کاهش شرایط نفوذپذیری زمین و ادامه بارندگی‌ها، امکان جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق همچنان وجود دارد.

خانم تاج‌بخش از ادامه بارش باران در روزهای آینده در شماری از استان‌ها خبر داد و گفت میزان بارندگی بیش از حد معمول خواهد بود.

محمدناصر هاشمی، مدیرکل هواشناسی لرستان، نیز با ذکر جزئیاتی از بررسی سامانه‌های بارشی از احتمال وقوع سیل دوباره در استان خبر داد.

پیش از این؛ جانشین مدیریت بحران در سازمان پزشکی قانونی ایران تأیید کرده بود که در موج اول و دوم از بارندگی و وقوع سیل در استان‌های مختلف ایران ۳۹ تن جان خود را از دست داده‌اند.

هرچند قائم مقام سازمان اورژانس کشور اعلام کرده که شمار جان‌باختگان حوادث جَوّی روزهای اخیر ایران به ۴۴ نفر رسیده، اما برخی خبرهای غیررسمی، از مفقود بودن شمار دیگری از شهروندان گرفتارشده در سیلاب حکایت دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا