ایران

یک مقام قضایی: با منتشرکنندگان شایعات سیل اخیر در فضای مجازی برخورد می‌شود

خبرگزاری دولتی ایران – ایرنا – متن اظهارات جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی را گزارش کرده که از پلیس فتا خواسته تا ضمن رصد کردن شایعات منتشرشده، با تولیدکنندگان و منتشرکنندگان اخبار (به گفته او) دروغ برخورد کند.

این مقام قضایی گفته است که «با کلیه مواردی که نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و شایعه‌پراکنی در شرایط کنونی باشد، برخورد میگردد».

محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران نیز گفته است: «انتشار شایعات در فضای مجازی “اخلال در امنیت کشور” می باشد».

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا پیش از این گفته بود: «با افرادی که بخواهند با انتشار شایعه در خصوص حوادث سیل اخیر در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی و برهم زدن آرامش جامعه شوند برخورد قانونی می‌شود.»

وی افزود که طی روزهای اخیر، تصایری در خصوص سیل و حوادث جانبی آن در فضای مجازی دست به دست و در آنها از خسارات مالی و جانی گسترده یاد می‌شود اما، به گفته او، این تصاویر متعلق به سیل اخیر نیست.

معاون پلیس فتا همچنین گفته است:  «مردم، اخبار بارندگی و سیل را تنها از طریق ستاد بحران استان، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند.».

این اظهارات مقامات قضایی و پلیس ایران، در حالی‌ست که علاوه بر انتقادات گسترده‌ای که بر عملکرد حاکمیت در نحوه امدادرسانی به سیل‌زدگان، مطرح شده، چگونگی انتشار اخبار مربوط به سیل از سوی صدا و سیما با اعتراضات و انتقادات جدی همراه بوده است.

از جمله: نبی هزارجریبی، نماینده آق‌قلا در مجلس از رویکرد مسؤولان؛ و صدا و سیما با عنوان “سخنان و تبلیغات دروغین” درباره سیل گلستان انتقاد کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا