تازه‌های سیاسی

صادقی: شفافیت به یک گفتمان و مطالبه ساری جاری تبدیل شده است

محمود صادقی، رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس، روند کار این فراکسیون را موفقیت‌آمیز خواند. او خواستار شفافیت نهادهای تصمیم‌گیر، مانند شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و دولت و مجلس خبرگان شد.

آقای صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری حکومتی خانه ملت اظهار داشت، که در سال گذشته خورشیدی با توجه به عملکرد این فراکسیون شفافیت به یک گفتمان و مطالبه ساری و جاری تبدیل شده است.

رئیس فراکسیون شفاف سازی یادآور شد که در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ نیز پیشنهادهایی پیرامون شفافیت مطرح شده است.

او عملکرد فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی را موفق خواند و گفت: با توجه به تثبیت این روند و تسرّی در بخش‌های دیگر به نوعی که نشانه‌های آن مشهود شود، فرایند اجرای این موضوع (شفافیت) را موفقیت‌آمیز می‌دانم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همزمان به موانع و مشکلات سر راه کمیسیون شفافیت مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت، پیچیدگی‌های اجرایی اصل شفافیت در برخی بخش‌ها موانعی ایجاد کرد به عنوان مثال سازمان امور اداری و استخدامی در راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران با گذشت یک سال هنوز نتوانسته این سامانه را در اختیار عموم قرار دهد، زیرا برخی نهادها و دستگاه‌ها همکاری نداشتند.

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس با اشاره به مشکلات موجود خاطرنشان کرد که این موانع اما، باعث مأیوس شدن اعضای این فراکسیون نشده است.

دکمه بازگشت به بالا