تازه‌های سیاسی

آمریکا ۲۵ فرد و نهاد مرتبط با سپاه قدس را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا، شبکه‌ای متشکل از ۲۵ فرد و نهاد فعال در ایران، ترکیه و امارات، از جمله بانک انصار را تحت تحریمِ اقتصادی قرار داد.

این ۲۵ فرد و نهاد که مرتبط با سپاه قدس و نیروهای مسلح ایران هستند، متهم به ایجاد شبکه مالی برای رساندن پول به این نهادهای شده اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ششم فروردین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردف که ۲۵ فرد و نهاد مرتبط با سپاه قدس و نیروهای مسلح ایران را تحریم کرده است. این افراد و نهادها متهم شده‌اند که از طریق ایجاد شبکه‌های مالی در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی میلیاردها دلار پول به سپاه قدس و نیروهای مسلح ایران رسانده‌اند.

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در تلاش هستند از نظام مالی بین‌المللی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند.

او گفته است: ما برای مختل کردن طرحی که ایران از آن برای انتقال غیرقانونی صدها میلیارد دلار پول استفاده می‌کرد، شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های صوری و افرادِ مستقر در ایران، ترکیه و امارات را هدف قرار دادیم.

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین گفته، سپاه قدس با ایجاد چنین شبکه‌های مالی در تلاش است تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را دور بزند و برای حمایت مالی از تروریسم و بی‌ثبات کردن خاورمیانه میلیاردها دلار پول در اختیار تهران قرار دهد.

گفتنی است، هفته گذشته (۲ فروردین) وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۴ شخص و ۱۷ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد. این اشخاص و نهادها در زمینه انرژی و تولید دارو فعالیت می‌کنند؛ اما دولت آقای ترامپ می گوید که دانش آن‌ها به پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران یاری می رساند.

دکمه بازگشت به بالا