ایران

بروز سیل در شیراز ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشت

در ادامه بروز سیل در بخش‌های متعددی از ایران، صبح روز دوشنبه، بارش شدید باران، بسیاری از مردم را در بخش‌هایی از شیراز غافلگیر کرد. ورودی‌های شمال این شهر مسدود شده‌‌اند و به مسافران توصیه شده که به شیراز نیایند.

سیل شدید و بی‌سابقه در شیراز،  حدود ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن با خود برده است.

خبرگزاری مهر نیز از قول عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نوشته است که در پی بارش‌های امروز در شیراز، تعدادی از خودروهایی که از سمت ورودی دروازه قرآن وارد شیراز شده بودند، دچار حادثه گردیده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی، به علت بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب ورودی‌های شمالِ شهر شیراز و دروازه قرآن مسدود شده‌اند.

به گزارش مرکز اورژانش شیراز تا لحظه تنظیم این خبر ۱۷ نفر کشته و بیش از ۶۸ نفر هم زخمی شده‌اند. به گفته برخی منابع احتمال افزایش شمار آسیب‌دیدگان نیز وجود دارد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سیلاب در دروازه قرآن چند شهروند را نیز با خود برده. تصاویر منتشر شده ویدیویی در فضای مجازی نشان می‌دهند که بازار تاریخی وکیل شیراز نیز زیر آب رفته است.

پیشتر هم سیل در استان گلستان باعث بروز خسارت های بسیاری گردید، تاجاییکه میرمحمد غراوی، استاندار جدید گلستان اعلام نموده، که اکنون دوسوم شهر آق‌قلا زیر آب رفته و جاده‌های این شهرستان در محاصره سیلاب قرار دارند.

حال اما در مورد وقوع سیل در استانهای تهران و لرستان نیز هشدارهای جدی مطرح شده است.

گفتنی است، سیل درحالی تعدادی از استانهایی ایران را درنوردیده که نحوه مدیریت و امدادرسانی حکومتی بسیار ضعیف و غیرحرفه ای گزارش شده و در اکثر مناطق، مردمان سرخورده و ناامید از اقدامات مناسب حکومت، خودشان برای کمک وارد میدانها شدها‌ند.

دکمه بازگشت به بالا