ایران

بحران سیل در گلستان؛ «دو سوم» آق‌قلا زیر آب رفته است

میرمحمد غراوی، سرپرست استانداری گلستان، صبح چهارم فروردین ماه اعلام کرد: «دوسوم» شهر آق‌قلا زیر آب رفته و جاده‌های این شهرستان در محاصره سیلاب قرار دارند. همزمان سازمان مدیریت بحران ایران نیز در مورد ورود یک سامانه جدید بارشی هشدار داده‌است.

میرمحمد غراوی که جایگزین مناف هاشمی، استاندار برکنارشده گلستان شده، اظهار داشت: سیلاب، عشایر استان را در نوار مرزی «محاصره کرده»

او همچنین مدعی شد که «امدادرسانی هوایی ادامه دارد».

از سوی دیگر؛ گزارش‌های میدانی از مناطق سیل‌زده، حاکی‌ از غیاب نهادهای امدادرسان در مناطق سیل‌زده است.

دکتر محمد نوریزاد، فعال مدنی که به مناطق سیل‌زده عزیمت کرده، در گفت‌وگو با شبکه‌ی جهانی کلمه ضمن اشاره به بی‌برنامگی و سوء مدیریت پیش از حادثه‌ی سیل، از عدم حضور نهادهای مسؤول در منطقه‌ی بحران‌زده انتقاد کرد و اظهار داشت که برخی از مسؤولان با کمک صدا و سیما صرفا به اقدامات نمایشی در زمینه‌ی امدادرسانی به سیل‌زدگان دست می‌زنند.

در شبکه‌های اجتماعی از عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مسئول در مدیریت امور امدادی، و نیز غیبت مسئولان استانی و کشوری در روزهای اخیر با انتقادهای گسترده همراه بوده است.

سیل و آب‌گرفتگی در استان گلستان دست‌کم دو کشته برجای گذاشته که هر دو کودک هستند.

همزمان پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت بحران ایران در مورد ورود یک سامانه جدید بارشی هشدار داده‌است.

این نهاد دولتی پیش‌بینی کرده که در جنوب، غرب و جنوب غرب کشور، بارش‌های قابل‌ملاحظه، رگبار، توده‌های هوای گرم و در نتیجه ذوب برف، ممکن است به وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بیانجامد.

دکمه بازگشت به بالا